KONTAKT      BLOG

5 SPOSOBÓW NA ZDROWE BIURO

28 grudnia 2016

5 sposobów jak stworzyć biuro promujące zdrowie i podnieść poziom energii pracowników.

 

Zdrowe biuro to nie tylko wystrój i wyposażenie, ale także ludzie i biurowe zwyczaje, które im towarzyszą. W zdrowym biurze wszystkie te element współgrają ze sobą sprawiając, że ludzie żyją zdrowiej, są z siebie bardziej zadowoleni, mają więcej energii, lepiej współpracują i osiągają lepsze wyniki.

To nie jest rewolucja. Najlepiej sprawdzają się stopniowe, niewielkie zmiany wokół których skupia się zainteresowanie pracowników i z czasem wpływa na zmianę zachowań w życiu i w pracy. To jak z efektem kuli śnieżnej. Zacznij - stwórz pracownikom przestrzeń do działania i zapewnij wiedzę - a dalej potoczy się samo. Może to być początek pozytywnych zmian w biurze – lepszej atmosfery i wyższej efektywności pracowników. A na pewno wniesie świeżość i podniesie poziom energii.

 

Sposób pierwszy: ZDROWE PRZEKĄSKI

Wprowadź do maszyn wendingowych znajdujących się w biurze także zdrowe przekąski, aby pracownicy mieli możliwość wyboru. Świetnie, jeżeli możesz je zaoferować w cenach bardziej atrakcyjnych, niż wysokokaloryczne (pełne soli, cukru i tłuszczów) batony, chipsy, ciastka, solone orzeszki itp.. Wykorzystaj tą okazję do przeprowadzenia akcji informacyjnej wśród pracowników. Nasze rozwiązanie to pigułka energii: Odżywianie

 

Sposób drugi: WALKING MEETINGS

Zamień siedzące spotkania w biurze na spotkania połączone ze spacerem w pobliskim parku. Bardzo dobrze sprawdzają się walking meetings 1-na-1 oraz kilkuosobowe. Zapewnią niezbędną dawkę ruchu, pomogą odreagować stres i dotlenić mózg na dalszą część dnia.

 

Sposób trzeci: MIKROPRZERWY

Zachęć pracowników do robienia regularnych przerw w pracy co ok. 90 minut. Samopoczucie i efektywność pracy poprawią już choćby takie proste czynności, jak: wstanie od biurka i wykonanie kilku ćwiczeń, krótki spacer po biurze, np. do kafeterii na oddalone piętro, drukarki ustawionej na drugim końcu korytarza lub sąsiednim piętrze, 5-minutowa przerwa na ćwiczenia rozciągające lub oddechowe redukujące napięcie i stres. Nasze rozwiązanie to pigułka energii: Dlaczego zebry nie mają wrzodów?

 

Sposób czwarty: REWITALIZUJ SCHODY

Dla własnego zdrowia, do czwartego piętra powinniśmy zapomnieć o windzie i korzystać wyłącznie ze schodów. Zgodnie z zalecaniami WHO dzienna dawka ruchu dla zachowania dobrego zdrowia to 10 000 kroków. Przeciętny pracownik biurowy wykonuje zaledwie 3 do 4 tysięcy. Dlatego każda okazja do zwiększenia aktywności jest dobra. A najlepiej sprawdzają się te, które nie wymagają dodatkowego wysiłku i czasu, jak... chodzenie po schodach. Można w ten sposób zrobić dodatkowo nawet do 1000 kroków dziennie. Pracowników zachęci do ruchu kreatywna rewitalizacja klatki schodowej. Można powiesić ciekawe zdjęcia, zrobić graffiti, dodać muzykę. Wprowadź do biura odrobinę zabawy i zdrowia tworząc "modę na schody". itp.

 

Sposób piąty: ŻYWA ŚCIANA

Wpuść do biura więcej zieleni i świeżego powietrza tworząc ścianę z żywych roślin, np. ziół albo bambusów. Przy okazji możesz przeprowadzić kampanię edukacyjną, na przykład na temat pozytywnej roli ziół w poprawie jakości posiłków i ograniczeniu spożycia soli i cukru.

 

© 2015 Be Well | Created by wronski desing