KONTAKT      BLOG

LEPSZE BENEFITY Z CORPORATE WELLNESS

2 stycznia 2017

Twoja firma wydaje na benefity setki tysięcy złotych rocznie, a mimo to ciągle szukacie sposobów na przyciągnięcie i zatrzymanie dobrych pracowników?

 

Przeciętna firma wydaje tylko na opiekę medyczną i kartę sportową jednego pracownika co najmniej 1500pln rocznie. Przy 500 pracownikach daje to kwotę 750 000 ! Do tego dochodzą koszty innych benefitów mających stworzyć miejsce pracy, które przyciągnie i zatrzyma dobrych pracowników oraz wyróżni firmę na tle konkurencji.

 

Nie chodzi o to, aby oferować jeszcze więcej ale o to, aby pracownicy docenili wysiłki pracodawcy i uznali je za ważne dla siebie. A co jest ważniejsze dla każdego z nas, niż nasze zdrowie? Zdrowie niezmiennie od lat pojawia się w czołówce wartości najważniejszych w życiu Polaków. A pracodawca dysponuje całym wachlarzem narzędzi, aby skutecznie o nie zadbać. Dialog z pracownikami i odpowiednia edukacja podniosą poziom wiedzy i motywację do zmian. Wtedy wykorzystanie benefitów związanych ze zdrowiem, aktywnością fizyczną, integracją zespołów itp. wzrośnie. Poprawi się postrzeganie i znaczenie benefitów i działań pracodawcy wśród pracowników. Zyskując świadomość i odczuwając pozytywny wpływ zdrowszego trybu życia pracownicy odczują, że firma troszczy się o nich i jakość ich życia nie tylko w pracy, ale też poza nią. Poczują się ważni i docenieni.

 

Włączenie corporate wellness do strategii personalnej pozwala nadać benefitom i innym działaniom pro-pracowniczym większe znaczenie w oczach pracowników. A to oznacza lepszy zwrot z inwestycji dla pracodawcy. Na pierwszym miejscu stoi człowiek-pracownik i jego podstawowe potrzeby (więcej), których zaspokojenie jest bazą do optymalnego funkcjonowania w codziennym życiu. Dzięki temu firma osiąga lepsze wyniki – podnosi się produktywność, spadają koszty, rośnie retencja i zaangażowanie pracowników.

 

Jak to zrobić?

1. Inwentaryzacja. pomóż pracownikom ocenić obecny styl życia i zidentyfikować obszary działania. Zyskają większą samo świadomość i motywację. Przeanalizuj środowisko pracy, oferowane benefity i inicjatywy pod kątem ich celów i tego, jak wspierają zdrowy styl życia. Zyskasz podstawę do zaplanowania działań i komunikacji w taki sposób, aby ulepszyć dotychczasowe działania i nadać im większe znaczenie w oczach pracowników.

2. Stwórz dobry plan komunikacji. Dzięki niemu pracownicy uświadomoą sobie wartość, jaką niosą otrzymywane benefity indywidualnie dla każdego z nich. Odświeżą wiedzę na ich temat i zobaczą, jak niewielkie zmiany stylu życia mogą pozytywnie wpłynąć na życie ich i ich bliskich.

3. Zaprojektuj Wyzwanie związane ze zdrowiem i zdrowym stylem życia, w którym będzie mógł wziąć udział każdy pracownik. interaktywność i zabawa przyciągną uwagę oraz zwiększą frekwencję i zaangażowanie.

4. Jasno określ cele i mierniki oraz powiąż je z celami biznesowymi firmy.

5. Włącz corporate wellness na stałe do działań HR i kultury firmy. Uzupełniaj polityki i twórz nowe rytuały pro-zdrowotne. Efektem będzie lepsze wykorzystanie benefitów, większe zaangażowanie pracowników i lepsze wyniki biznesowe.

Dowiedz się więcej

Corporate wellness to nie "rewolucja", a raczej propozycja spojrzenia z innej perspektywy - potrzeb ludzi, odtwarzania i powiększania swojej energii życiowej i pełniejszego życia. Bazą powinny być zasoby i działania, które firma już podejmuje i posiada oraz cele biznesowe i HRowe firmy. W ich ramach pracownicy uczą się prostych codziennych umiejętności i sposobów działania na poziomie ciała, emocji i stresu, umysłu, koncentracji i efektywności oraz zachowania work-life balance (poczytaj o Pigułkach Energii). Najlepiej sprawdza się metoda "małych kroków" zarówno we wprowadzaniu zmian w życiu pojedynczych osób, jak i całych organizacji. Wszelkie działania muszą być dopasowane do firmy, jej kultury i oferowanych benefitów.

Chcesz porozmawiać, jak corporate wellness mógłby wyglądać w Twojej firmie, skontaktuj się: a.lesnianska@grupabewell.pl

Tekst: Aleksandra Leśniańska

wieloletnia Dyrektor i Członek Zarządu ds. HR, Certyfikowana Specjalistka Corporate Wellness

 

© 2015 Be Well | Created by wronski desing